30.03.2022 р.
Тема уроку: "В. Діброва "Андріївський узвіз""
1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, КОРОТКО про Володимира Діброву.
Народився 11 серпня 1951 у місті Донецьку. Вчився у Київському університеті імені Тараса Шевченка на факультеті романо-германської філології, відділ перекладачів (1968—1973). У 1985—1988 — аспірант Інституту літератури ім. Т.Шевченка АНУ. Дебютувавши наприкінці «перестройки» двома книжками в офіційному друці («Тексти з назвами і без назв», 1990; «Пісні Бітлз», 1991), він одразу став одним із найпопулярніших українських прозаїків, перекладеним у Німеччині, Польщі, Угорщині, Шотландії, США, Канаді. Нагороджений премією ім. Миколи Лукаша. Від 1994 року живе й працює в США, викладає в Українському науковому інституті Гарвардського університету.
2007 року - роман «Андріївський узвіз» переміг на третьому конкурсі «Книга року Бі-Бі-Сі».
Домашнє завдання: прочитати стислий переказ роману В.Діброви "Андріївський узвіз"
https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=17856
25.03.2022 р.
Тема уроку: "О. Ірванець "До французького шансоньє""
1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, КОРОТКО про Олександра Ірванця.
2. Виразно прочитайте вірш "До французького шансоньє".
Це є поезiя найвища,Це є найвища простота,
Коли передаються вiршi,
Як поцiлунки — з уст в уста.
Твоï пiснi легкi i свiтлi
(ïх так сприймають слухачi),
Та пам'ятай — у цьому свiтi
Є свистуни i стукачi.
А ти — гiтара, гiлка з дерева,
I ти сьогоднi на кону.
Скажи, кому твоя заревана
Душа потрiбна, ну, кому?..
Вдягайся модно, лайся модно,
Та час вiд часу пригадай,
Як слухав дзвона Квазiмодо
В глухонiмому Нотр-Дам.
Вiн припадав до дзвона тiлом,
Вiн разом з ним лiтав, лiтав...
О, скiльки тих, якi хотiли
Тiлами битися в тiла,
А язиками лiзли в душi...
Я й сам колись таким грiшив.
Пiснi, мов кошенят задушених,
В зубах по вулицях носив.
Душа повiльно прозорiла
Все по ночах.
А по очах
Боляче вдарило прозрiння:
Про що кричав?
Кому кричав?..
Є вуха, що, немов корою,
Укритi суєтнiстю змiн.
Хай серцем слухають i кров'ю,
Як Квазiмодо слухав дзвiн!..
Домашнє завдання: визначити усі художні засоби поезії Олександра Ірванця "До французького шансоньє"
23.03.2022 р.
Тема уроку: "Провідні мотиви поезії Оксани Забужко"
1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, КОРОТКО про Оксану Забужко.
2. Виразно прочитайте вірш "Рядок з автобіографії".
Вірш «Рядок з автобіографії» — яскравий приклад постмодерної літератури. У творі наявні алюзії (натяки, перегуки) на відомі сюжети літератури попередніх епох. О. Забужко засвідчує гордість за своїх предків. У вірші «Рядок з автобіографії» мисткиня акцентує на важливості генетично успадкованої козацько-шляхетської культури, що, наче «нить основи / Крізь віки однієї сім’ї», залишає «від батька до сина / Честь у спадок — як білу кість!». Утрата родової пам’яті (шляхетського козацько-лицарського духу) авторка розцінює як зраду, поразку, бо це веде до колоніальної ганьби, національно-історичної катастрофи. Емоційна напруга твору зростає від строфи до строфи, досягаючи свого апогею в рядках: «Мої предки були народом — / Тим народом, якого нема», що сприймаються як висновок про велич українського народу.
18.03.2022 р.
Тема уроку: "Постмодернізм як один із художніх напрямів мистецтва 1990 рр."
1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Запишіть інформацію з картинки.
16.03.2022 р.
Тема уроку: "Історико-культурна ситуація наприкінці ХХ - на початку ХХІ ст. З'ява нового літературного покоління"
1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Ми розпочинаємо вивчати останню тему з української літератури. Прочитайте уважно текст, виділений зеленим кольором.
2. Запишіть в зошит основні сучасні літературні угрупування
14.02.2022 р.
Тема уроку: "Поезія Стуса – зразок «стоїчної» поезії у світовій ліриці («Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…», "Господи, гніву пречистого...")"
1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. На попередньому уроці ви опрацьвували біографію Василя Стуса. Сьогодні ознайомимося з його поезією «Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…». УВАЖНО прочитайте поезію.
2. Попрацюймо з невідомими словами.3. В зошит запишіть аналіз поезії Василя Стуса «Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…»
4. Уважно прочитайте наступну поезію Василя Стуса "Господи, гніву пречистого"
5. В зошит запишіть аналіз цієї поезії.
6. Виконайте тестові завдання.
https://forms.gle/Lcvg8DDGqd36Ztyk9
07.02.2022 р.
Тема уроку: "Василь Стус. Загальний огляд творчості"
1. Запишіть дату та тему уроку. Ми розпочинаємо вивчати нову тему "Стоїчна українська поезія". Сьогодні вам потрібно опрацювати життєвий і творчий шлях Василя Стуса. Запишіть в зошит коротку біографію поета.
- Народився 6 січня 1938 р. в хліборобській родині в с. Рахнівці на Вінниччині. Після закінчення школи навчався в Донецькому педінституті. Далі вчителював, служив в армії, працював в газеті.
- У 1959р. у «Літературній газеті» з’явилися перші вірші поета. З 1961 р. викладає українську мову та літературу в 23-й Горлівській школі. У 1963 р. вступає до аспірантури Інституту літератури ім. Шевченка в Києві. Бере участь у роботі Клубу творчої молоді. За участь у протесті на прем’єрі фільму «Тіні забутих предків» виключили з аспірантури. Відтоді не надрукували жодного рядка.
- У 1965 р. одружився з Валентиною Попелюх, у нього народився син Дмитро.
- У 1970 р. на похороні Алли Горської звинуватив владу у її вбивстві. У Брюсселі виходить його перша книжка «Зимові дерева».
- У 1972 р. разом з іншими українськими поетами його було заарештовано й засуджено. Ув’язнення відбував у Мордовії. Після завершення основного терміну відправили у заслання. Після повернення відмовився від радянського громадянства. У 1979 р. повертається та працює у Києві. У 1980 р. знову був засуджений до 10 років ув’язнення та 5 років заслання. 28 серпня 1985р. його відправили у карцер, де він оголосив голодування. У ніч із 3 на 4 вересня 1985 р. помер.
01.02.2022 р.
Тема уроку: "Характеристика образу Марусі Чурай з однойменного роману Ліни Костенко"
1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Опрацюйте характеристику головної героїні Марусі Чурай.
Маруся Чурай – талановита піснярка з Полтави. Це вродлива та талановита дівчина. Її образ поєднаний з образом України. Всі свої почуття та переживання вона оспівувала в піснях. Маруся добра, розумна та талановита. Пісні Марусі є її способом самовираження. Її пісні співають, вирушаючи у похід козаки, співають дівчата, чекаючи коханих. Марусині пісні можуть повести за собою людей, оживити мертвих, підняти дух козаків, надихнути на перемогу.
2. Запишіть цю характеристику в зошит.
3. Виконайте тестові завдання
31.01.2022 р.
Тема уроку: "Ліна Костенко. Історичний роман у віршах "Маруся Чурай""
1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Перегляньте відео про історичний роман у віршах "Маруся Чурай".
18.11.2021 р.
Тема уроку: "Олександр Довженко "Зачарована Десна""
1. Запишіть дату та тему уроку. З картинки запишіть паспорт кіноповісті О. Довженка "Зачарована Десна".
17.11.2021 р.
Тема уроку: "Олександр Довженко "Щоденник""
1. Запишіть дату та тему уроку. Прочитайте інформацію на картинках, випишіть лише те, що виділене жовтим кольором.
15.11.2021 р.
Тема уроку: "Трагічна творча біографія О. Довженка"
1. Запишіть дату та тему уроку. Ми розпочинаємо вивчати життєвий і творчий шлях О. Довженка. Запишіть в зошит хронологічну таблицю.
11.11.2021 р.
Тема уроку: "Участь українських письменників у Другій світовій війні"
1. Запишіть дату та тему уроку. Ми розпочинаємо вивчати тему "Воєнне лихоліття". І сьогодні ви дізнаєтесь про участь українських письменників у Другій світовій війні.
10.11.2021 р.
Тема уроку: "Проблема свободи й боротьби за визволення. Жанрові особливості (динаміка сюжету, неоромантичність та ін.). Вольовий характер Григорія Многогрішного"
1. Запишіть дату та тему уроку. Ми продовжуємо детальніше ознайомлюватися з пригодницьким романом Івана Багряного "Тигролови". Для цього виконаємо тестові завдання за змістом роману.
2. Запишіть в зошити характеристику образів роману "Тигролови".
08.11.2021 р.
Тема уроку: "Іван Багряний( І.Лозов’ягін). Основні віхи життя й творчості митця, його громадянська позиція. «Тигролови» як український пригодницький роман "1. Запишіть дату та тему уроку. Ми продовжуємо вивчати еміграційну літературу. Сьогодні ознайомимося з біографією Івана Багряного та особливостями його роману "Тигролови". Коротко запишіть про письменника та його роман.
https://studway.com.ua/literatura-urok-6/
Домашнє завдання: прочитати роман "Тигролови" Івана Багряного або можна прослухати аудіопереказ
04.11.2021 р.
Тема уроку: "Євген Маланюк "Напис на книзі віршів""29.10.2021 р.
Тема уроку: "Література письменників-емігрантів. «Празька школа» української поезії та її представники". Євген Маланюк "Уривок з поеми""2. Ознайомтеся з основними фактами біографії поета-емігранта Є. Маланюка
- Маланюка в літературі називали "імператором залізних строф", українським Одіссеєм, «пражанином».
- Народився 20 січня 1897р. в м. Архангороді на Херсонщині.
- Навчався в Єлисаветградській реальній гімназії. 1914 р. — вступив до Петроградського політехнічного інституту, але не закінчив, бо був мобілізований до Армії УНР.
- 1920 р. — з’являється друком перший вірш. Після поразки УНР назавжди покидає Україну.
- Стає лідером «Празької поетичної школи».
- 1925 р. — видає першу збірку «Стилет і стилос».
- Живучи у Варшаві, очолював групу "Танк", з 1944 р. живе в Німеччині і є учасником МУРу (Мистецького українського руху), 1949 р. виїхав до США.
- Помер 16 лютого 1968р. у Нью-Йорку.
Домашнє завдання: ідейно-художній аналіз поезії "Уривок з поеми" Є. Маланюка (визначити літературний рід, жанр, тему, ідею, художні засоби поезії).
26.10.2021 р.
25.10.2021 р.
- Чи є на війні місце моральним цінностям чи все-таки перемагає сила, гроші, біологічні інстинкти?
- Які гуманні вчинки здійснили герої твору?
Немає коментарів:
Дописати коментар