Мова - духовне багатство народу. В. Сухомлинський

ДН "УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА" ( гр. 25)

17.03.2022 р.

Тема уроку: "Микола Куліш. Сатирична комедія "Мина Мазайло"".

1. Законспектуйте коротко про життєвий і творчий шлях М. Куліша.

Микола Гурович Куліш  (1892-1937) 

Народився 6 грудня 1892р. у с. Чаплинці у родині батрака-селянина. Рано втратив батьків. Навчався в Олешківському міському училищі та в чоловічій гімназії. Із притулку забрала родина Невелів. Закохався у Антоніну Невель та згодом одружився на ній. 1913р. — написав першу п’єсу «На рыбной ловле». Навчався у Новоросійському університеті, але був мобілізований до царської армії. У 1915р. тяжко поранено під Смоленськом. У 1918р. організував «Просвіту» в Олешках і почав писати роман «Трохим Леміш». За часів революції симпатизував соціалістичній партії. У 1919р. стає членом Дніпровського політвиконкому й завідувачем управління народної освіти. Стає відомим завдяки постановці драми «97» Г. Юрою. З 1925р. поринає у літературну творчість. Спочатку член «Гарту», потім стає президентом ВАПЛІТЕ. Редагує журнали «Червоний шлях» і «Літературний ярмарок». Член «Політфронту» та очолює УТОДІК (Українське товариство драматургів і композиторів). У літературній дискусії поділяє позицію Хвильового. У 1927-1933р. він, знаний драматург, починає розчаровуватись у новій владі, співпрацює з театром Леся Курбаса «Березіль». 1934р. — звинувачено в буржуазному націоналізмі. Присудила до 10 років ув’язнення  на Соловках, хоча і був тяжко хворий туберкульозом. В період з 27 жовтня по 3 листопада 1937р. розстріляли в урочищі Сандармох.   

Твори: 

- 1913р. перша п’єса «На рыбной ловле» 

- 1918р. роман «Трохим Леміш» 

- 1924р. драма «97» 

- 1925р. перша комедія «Отак загинув Гуска» 

- 1927р. п’єса  «Народний Малахій» 

- 1928р. комедія «Мина Мазайло» 

- 1929р. драма «Патетична соната» 

- 1932р. драма «Маклена Граса»

Микола Куліш належить до митців "розстріляного відродження"



3. Запишіть паспорт сатиричної комедії Миколи Куліша "Мина Мазайло" .

Домашнє завдання: прочитати або прослухати аудіоверсію сатиричної комедії М. Куліша "Мина Мазайло"


22.02.2022 р.

Тема уроку: "Розвиток національного театру («Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І.Франка), драматургії 1920−1930 рр. "

1. Запишіть дату та тему уроку, зробіть конспект поданого нижче матеріалу

На початку 20-х рр. XX ст. діяло 74 професійні театри. Професійний театр 20-30-х рр. XX ст. розвивався за двома напрямками, які умовно можна окреслити як «психологічний» та «експериментальний». «Психологічний» мимоволі асоціювався з театром імені І.Франка, керованим Гнатом Юрою, а «експериментальний» – з театром «Березіль», який очолював Лесь Курбас. Театр «Березіль» був заснований 31 березня 1922 р. навколо групи акторів колишнього «Молодого театру» (створений в 1918). Назва походить від першого місяця весни - березня. Працював 1922-1926 рр. у Києві, а в 1926-1933рр - у Харкові. Лесь Курбас намагався створити так званий «театр дії», який на відміну від «психологічного» театру спирався на активну позицію глядача.

2. Подивіться відео про Леся Курбаса


16.02.2022 р.

Тема уроку: Контрольна робота  "Прозове розмаїття"

Шановні учні!
Сьогодні у вас контрольна робота з теми "Прозове розмаїття".
 Алгоритм роботи
1. Перейдіть за посиланням
https://forms.gle/FuPTb4PFkarN1YmAA
2. Виконайте тестові завдання.
3. Натисніть кнопку "Надіслати".
4. Відповіді чекаю до 23:00 18.02.2022 р.

У разі невиконання контрольної роботи оцінка за тему не буде виставлена!!!!!


15.02.2022 р.
Тема уроку: "Остап Вишня. Усмішка "Сом""

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, інформацію про усмішку "Сом" Остапа Вишні.
Автор: Остап Вишня
Рік: 1953
Літературний рід: епос
Жанр: усмішка
Тема: гумористична розповідь про сома, що жив у річці Оскіл і міг з'їсти гусака, гімалайського ведмедя і навіть парового катера.
Головна ідея: виховання любові до природи.
Композиція: 4 частини.
1 частина - читача запрошують побувати на річці Оскіл і помилуватися краєвидами.
2 частина - дід Панас застерігає туристів бути обережними біля ковбані, в якій живе сом.
3 частина - розповідь про сома, який тягав за собою паровий катер.
4 частина - розповідь героя-оповідача про те, чим живляться соми і як їх ловити.
У гуморесці "Сом", як і у всіх "Мисливських усмішках", Остап Вишня широко використав гротеск та гіперболу, контраст між справжнім і вигаданим, змішування ліричного, сатиричного й фантастичного.
Дід Панас - знавець безлічі мисливських вигадок і побрехеньок, але разом з тим щирий любитель й охоронець природи.

2. Прослухайте аудіоверсію усмішки "Сом" Остапа Вишні.

 3.  Виконайте тестові завдання 


 08.02.2022 р.

Тема уроку: "Трагічна творча доля українського гумориста Остапа Вишні, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки" 

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Перегляньте відео про трагічну творчу долю українського гумориста Остапа Вишні.


2. 
Запишіть в зошит інформацію про Остапа Вишню  та його гумореску  "Моя автобіографія".


Домашнє завдання: прочитати гумореску Остапа Вишні "Моя автобіографія" або прослухати аудіокнигу


31.01.2022 р.

Тема уроку: "Характеристика образів роману Валер'яна Підмогильного "Місто"" 

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Запишіть  епіграфи до роману В. Підмогильного "Місто".



2. Ознайомтеся з характеристиками образів роману "Місто", запишіть в зошит характеристику Степана Радченка.



ІІ курс

                                         19.11.2021 р.

Тема уроку: "Контрольна робота "Образне слово поетичного модернізму. Вступ. Поетичне самовираження. "Київські неокласики""

Шановні учні!
Сьогодні у вас контрольна робота з теми "Образне слово поетичного модернізму. Вступ. Поетичне самовираження. "Київські неокласики"".
 Алгоритм роботи
1. Перейдіть за посиланням
2. Виконайте тестові завдання.
3. Натисніть кнопку "Надіслати".


У разі невиконання контрольної роботи оцінка за тему не буде виставлена!!!!!

                             12.11.2021 р.

Тема уроку: "Група «київських неокласиків». Різногранний творчий шлях М.Рильського"

                                               Шановні учні!
1. Записуйте в робочі зошити дату і тему уроку, інформацію про "київських неокласиків". 



2. Запишіть основні дати з життя М. Рильського, а також інформацію про поезію "Солодкий світ". 

3. Виразно прочитайте сонет М. Рильського "У теплі дні збирання винограду" 
4. Запишіть аналіз сонету
5. Повторіть визначення сонету

Домашнє завдання: вивчити напамять сонет М. Рильського "У теплі дні збирання винограду" 

                                                    29.10.2021 р.
Тема уроку: "Провідна роль поезії у 1920-ті роки.
Павло Тичина «Арфами, арфами...», «О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...»"

                                               Шановні учні!
1. Запишіть в робочі зошити дату і тему уроку, основні відомості про розвиток поезії 1920-х рр.

У поезії 1920-х рр. митці висвітлюють теми життя і смерті, свободи і неволі, особистості і колективу, людини і Всесвіту. Розвиваються жанри сонета, елегії,  медитації, вірша-портрета, вірша-пейзажу. 

                                     Павло Тичина
Павло Тичина народився 23 січня 1891 р. в с. Пісках на Чернігівщині.  Навчався в Чернігівському духовному училищі та Чернігівській духовній семінарії, оскільки був музично обдарованим. 1912 р. виходить друком перший вірш Тичини "Ви знаєте, як липа шелестить..." , 1918 р.- перша поетична збірка "Сонячні кларнети". Тичина створив свій індивідуальний стиль - кларнетизм (поєднання зорових та звукових засобів). 
Але починаючи зі збірки "Вітер з України", Тичина виконує замовлення партії і руйнує свій талант. Помер поет 16 вересня 1967 р. 


2. Виразне читання та ідейно-тематичний аналіз поезій П. Тичини «Ви знаєте, як липа шелестить...»,   «Арфами, арфами...», «О панно Інно...»






Домашнє завдання: виразне читання поезій П. Тичини.



ІІ семестр 2020-2021 н.р.

06.05.2021 р.

Тема уроку: Контрольна робота "Образне слово поетичного модернізму"

Шановні учні!
Сьогодні у вас контрольна робота з теми "Образне слово поетичного модернізму".
 Алгоритм роботи
1. Перейдіть за посиланням
https://forms.gle/kEt8zU75fzCN2AVb9
2. Виконайте тестові завдання.
3. Натисніть кнопку "Надіслати".
4. Відповіді чекаю до 23:00 07.05.2021 р.

У разі невиконання контрольної роботи оцінка за тему не буде виставлена!!!!!


21.01.2021 р.

Тема уроку: "Життєвий і творчий шлях Лесі Українки"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Сьогодні ми будемо вивчати біографію Лесі Українки. Уважно перегляньте документальний фільм про відому поетесу.

2. Запишіть інформацію, подану нижче, в зошити.

Леся Українка
Справжнє ім’я та прізвище – Лариса Петрівна Косач
(1871-1913)
Народилася 25 лютого 1871 в місті Новограді-Волинському.
Вчилася у приватних учителів. Мати, Олена Пчілка, посприяла виходу у світ у 1884 р. першої публікації дочки — вірша «Конвалія» (у львівському журналі «Зоря»). Саме цей твір і був уперше підписаний псевдонімом «Леся Українка». Одна за одною виходять друком збірки «На крилах пісень» (1893), «Думи і мрії» (1899), «Відгуки» (1902). У 19-літньому віці Леся написала для своїх сестер підручник “Стародавня історія східних народів”. 
Історію кохання Лесі Українки часто розпочинають із Сергія Мержинського, з яким вона познайомилася улітку 1897 р. в Ялті під час лікування від туберкульозу. Але у 1901 році він помирає, що стає непоправною втратою для Лесі.Улітку 1907 р. Леся одружилася з фольклористом і музикознавцем Климентом Квіткою (1880–1953).Серце Лесі Українки перестало битися 19 липня 1913 р. в грузинському м. Сурамі. Тіло письменниці перевезли до м. Києва й поховали на Байковому цвинтарі
поряд із могилами батька й брата. 

24.12.2020 р. (2 уроки)

Тема уроку: "Життєвий і творчий шлях В. Винниченка. Поєднання в новелі «Момент» реалістичного змалювання дійсності та філософського підтексту"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Сьогодні нам потрібно опрацювати біографію Володимира Винниченка та записати особливості його новели «Момент».


Аналіз новели Володимира Винниченка "Момент"



2. Прослухайте новелу "Момент"

3. Виконайте тестові завдання за змістом новели Володимира Винниченка "Момент"

14.12-18.12.2020 р. - очне навчання

08.12.2020 р.

Тема уроку: "Автобіографізм «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»). Становлення особистості, цілеспрямованої  й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Сьогодні нам потрібно опрацювати та записати особливості новели Ольги Кобилянської «Іmpromtu phantasie».

Тема: зображення тонкої пристрасної натури жінки, її життєлюбності та глибокого духовного світу, сповненого почуттів.

Ідея: утвердження думки про усвідомлення жінкою свого місця у світі та її права бути щасливою в усій повноті.

Назва є алюзією на відомий ноктюрн "Impomtu" Ф.Шопена, улюбленого композитора О.Кобилянської.

Сюжет: О.Кобилянська відкидає традиційні принципи сюжетотворення й монтує сюжет з екремих епізодів за принципом контрасту. Об'єднує їх образ оповідачки, який зливається з образом героїні, спорідненої з власним ліричним "Я" авторки. Оскільки подієвий ланцюг у новелі ослаблений, основну увагу у творі приділено не зображенню картин зовнішнього світу, а глибинному розкриттю внутрішнього світу героїні.

За аналогією до контрастів переживань у музичному ноктюрні в новелі чергуються два відмінні настрої героїні: мрійливість, пасивність, нерішучість - з одного боку, та активність, жвавість, навіть непередбачуваність - з іншого.


Також за аналогією до музичного твору О.Кобилянська застосовує прийом контрасту не лише для зображення характеру героїні, а й для протиставлення розриву між її великим духовним потенціалом у дитинстві та нереалізованістю в дорослому житті, що відповідало приписам неоромантизму.

Текст новели написано абзацами з мінімальною кількістю речень, що справляє незвичне візуальне враження та імітує музичний твір.

2. Прослухайте аудіоверсію новели Ольги Кобилянської «Іmpromtu phantasie».


01.12.2020 р.

Тема уроку: "Життя і творчість Ольги Кобилянської"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Сьогодні нам потрібно опрацювати життєвий і творчий шлях Ольги Кобилянської. За допомогою відео запишіть КОРОТКО основні факти біографії письменниці.


01.12.2020 р.

Тема уроку: "Образи й символи повісті "Тіні забутих предків" М. Коцюбинського. Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Сьогодні нам потрібно опрацювати образи повісті "Тіні забутих предків" Михайла Коцюбинського. 






2. Виконайте тестові завдання на знання змісту повісті Михайла Коцюбинського "Тіні забутих предків"

https://forms.gle/gQrzhTWuJKv9MF1X8


24.11.2020 р.

Тема уроку: "М. Коцюбинський.Повість "Тіні забутих предків""

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Сьогодні нам потрібно опрацювати особливості повісті "Тіні забутих предків" Михайла Коцюбинського. За допомогою відео ознайомтеся з історією створення твору, його назвою, темою та ідеєю, запишіть цю інформацію в зошит.


 Домашнє завдання: прочитати повість "Тіні забутих предків" М. Коцюбинського або прослухайте переказ


можна також переглянути фільм

18.11.2020 р.

Тема уроку: "М. Коцюбинський.Психологічно переконливе розкриття внутрішнього стану людини"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Далі перевіримо ваше знання змісту новели Михайла Коцюбинського "Intermezzo".

https://cutt.ly/Ig71Ccf

2. Прочитайте інформацію про майстерність Михайла Коцюбинського у розкритті внутрішнього стану людини, випишіть матеріал виділений червоним кольором.

У новелі "Intermezzo" сюжет відходить на другий план, майже відсутні портретні описи, усе підпорядковується одній меті — глибокому проникненню у духовний і психічний стан людини, вивченню нюансів душевних поривів і тонких переживань персонажа.

На перший погляд, твір — це ніби суцільний пейзаж, насправді ж квіти, рослини, птахи — це лише символи внутрішніх явищ і процесів, що відбуваються в душі героя. "Я утомився. Бо життя безупинно і невблаганно іде на мене, як хвиля на берег. Не тільки власне, а і чуже", — зізнається герой. Він не може бути самотнім, і в цьому його трагедія. Вразлива душа персонажа не може відсторонитися від людського лиха, вона співчуває кожному і переживає горе кожного як своє. Перевтома викликає байдужість: звістки про смерть герой твору заїдає стиглими сливами, позіхаючи при цьому. Він навіть не червоніє від думки про це, бо коли жах переповнює тебе, зникає здатність вимірювати цей жах.

Байдужа людина — хвора людина, і найкращі ліки для неї — самотність. От тільки як досягти її, якщо з кожного куточка кімнати дивляться очі тих, хто страждає і потребує допомоги? Природа стає цілющим джерелом, яке дає сили і наснагу, лікує хвору душу, повертає здатність співчувати. Визнає герой новели: "Тепер я можу спокійно спати, твої міцні стіни стануть між мною і цілим світом". Ниви у червні, сонце, зозуля і жайворонки, три білих вівчарки — дійові особи — стають тими, кому відкривається головний герой. Він п'є тепло сонця, цей "зцілющий напій, ...як дитина молоко з матерніх грудей", і підглядає, як жайворонок натягає струни між небом і землею, щоб заграти свою дзвінку неповторну пісню життя. Зозулине "ку-ку" змивало поступово утому, спливаючи, як сльози по березі.

Тільки коли кожен з нас зможе осягнути зображену красу природи, ми зрозуміємо глибину душевної драми головного персонажа, яку М. Коцюбинський передає за допомогою методу "від противного": чим яскравіші барви, запахи, дзвінкіші звуки, які сприймає герой, тим темніша (можна це уявити) порожнеча була в його душі перед невеличким intermezzo на Кононівських полях.

Поступово "з-під старої сторінки життя визирала нова і чиста". Головний герой підтягнув струни своєї душі і може йти між люди — допомагати, творити, переживати, співчувати: "Йду між люди. Душа готова, струни тугі, наладжені, вона вже грає..."

Так за допомогою художньої деталі, засобу внутрішнього монологу, контрасту в настроєвій тональності дійових осіб (Моя утома, Людське горе, Залізна рука города, Ниви у червні, Зозуля, Сонце тощо) видатний психологіст М. Коцюбинський розкриває внутрішній стан свого героя, зображує його переживання і страждання.


16.11.2020 р.

Тема уроку: "М. Коцюбинський.Психологічна новела «Intermezzo» з жанровими ознаками «поезії у прозі»"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, перегляньте відео про новелу Михайла Коцюбинського "Intermezzo".


2. З картинки перепишіть інформацію про новелу 
Михайла Коцюбинського "Intermezzo".

Домашнє завдання: прочитати новелу новелу Михайла Коцюбинського "Intermezzo"або прослухати переказ цієї новели


11.11.2020 р.

Тема уроку: "М. Коцюбинський. Життя і творчість, гуманізм світогляду"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, перегляньте презентацію про М. Коцюбинського, випишіть з неї основні факти біографії письменника (роки життя, навчання, творчість).


09.11.2020 р.

Тема уроку: "Модерна українська проза"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, перегляньте відео про модернізм.

 


2. З відео випишіть напрями модернізму, про об'єднання "Молода муза" та альманах "З-над хмар і долин".

05.11.2020 р.


Тема уроку: "Контрольна робота «Театр корифеїв». Творчість І.Карпенка-Карого та І. Франка"

Шановні учні!
Сьогодні у вас контрольна робота з теми "«Театр корифеїв». Творчість І.Карпенка-Карого та  І. Франка".
 Алгоритм роботи
1. Перейдіть за посиланням

2. Виконайте тестові завдання.
3. Натисніть кнопку "Надіслати".
4. Відповіді чекаю до 23:00 05.11.2020 р.

У разі невиконання контрольної роботи оцінка за тему не буде виставлена!!!!!


04.11.2020 р.

Тема уроку: "Значення творчості І. Франка, її актуальність"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, а також інформацію з картинки.

2. Сьогоднішнім уроком ми закінчуємо вивчення творчості Івана Франка. На наступному уроці будемо писати контрольну роботу. Для цього вам необхідно повторити про "театр корифеїв", "Мартина Борулю"І. Карпенка-Карого, творчість Івана Франка.

3. А зараз перевіримо ваше знання драми Івана Франка "Украдене щастя".

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSemUh8Phe5rrBidB1QBWBKzGSaBMT7mPVBQhCfMWQgMKO9bAA/viewform


02.11.2020 р.

Тема уроку: "Роль І.Франка в розвитку драматургії й театру («Украдене щастя»)"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, а також інформацію з картинки.

2. Пропоную вам подивить "Украдене щастя"у двох частинах



або прослухати переказ


28.10.2020 р.

Тема уроку: "Проза І. Франка (ідеї, проблеми). Новела "Сойчине крило" - жіноча доля в новітній інтерпретації"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, перегляньте відео про розмаїття прози І. Я. Франка, запишіть назви основних тематичних циклів прози. Особливу увагу зверніть на аналіз новели "Сойчине крило"!


2. Запишіть в зошит інформацію про новелу "Сойчине крило" І. Франка.

Домашнє завдання: прочитати новелу "Сойчине крило" І. Франка або прослухати аудіокнигу 


26.10.2020 р.

Тема уроку: "Проблематика поеми «Мойсей»"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, коротко про проблематику поеми "Мойсей" І. Франка.


2. Виконайте тестові завдання за змістом поеми "Мойсей" Івана Франка за посиланням

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdYwkK6FuNIyRsOOWtPQj8-SFMCCs-qzasLge73QyHwHGlXnw/viewform


20.10.2020 р.

Тема уроку: "Поема «Мойсей» - одна з вершин творчості І.Франка"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, коротку інформацію про поему І. Франка "Мойсей".

Справжньою вершиною поетичного генія І. Франка стала поема "Мойсей" (1905).

2. Прослухайте аудіоверсію поеми І. Франка "Мойсей".

Домашнє завдання: опрацювати в підручнику О. Авраменка "Українська література" для 10 класу ст. 95-98.

 19.10.2020 р.

Тема уроку: "Поетична збірка «Зів’яле листя», загальне уявлення про її композицію. «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...» Місце любовної теми у творчості І.Франка"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, перегляньте відео про особливості композиції поетичної збірки "Зів'яле листя" Івана Франка та аналіз вірша "Чого являєшся мені у сні?".


2. Запишіть інформацію з презентації.

3. Виконайте самостійну роботу за посиланням 

Домашнє завдання: вивчити напам'ять 1 поезію І. Франка (на вибір). Розказувати поезію будете в режимі відеозв'язку у Viber.

Немає коментарів:

Дописати коментар