Мова - духовне багатство народу. В. Сухомлинський

ДН "УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА" 2022/2023 (гр. 12)

                                                08.05.2023 р.

Тема уроку: "Леся Українка "Слово, чому ти не твердая криця...", "Мріє, не зрадь", "Стояла я і слухала весну""

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Уважно перегляньте коротке відео, в якому наведений текст та аналіз поезії "Слово, чому ти не твердая криця...",  аналіз запишіть в зошити чи на подвійні листочки.

2. Уважно перегляньте коротке відео, в якому наведений текст та аналіз поезії "Мріє, не зрадь",  аналіз запишіть в зошити чи на подвійні листочки.


3. Уважно перегляньте коротке відео, в якому наведений текст та аналіз поезії "Стояла я і слухала весну",  аналіз запишіть в зошити чи на подвійні листочки.


Леся Українка прожила життя сповнене страждань і гіркоти. Але її поезії звучать оптимістично, в них на повний голос пролунали життєрадісні мотиви, вірші сповнені впевненості в невичерпні сили народу, його переможний потенціал. Дочкою Прометея називають Лесю за її нескореність, мужність, силу волі і життєлюбність.

4. Виконайте тестові завдання

                      https://forms.gle/6MStL8F4zaQWd9Ja9

                                          12.01.2023 р.

Тема уроку: "Камінний хрест - уособлення долі людини"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Ознайомтесь з історією написання новели "Камінний хрест" Василя Стефаника.

Історична основа твору

В основу новели покладено реальний факт: Штефан Дідух (у творі Іван), односелець Стефаника, емігруючи до Канади, ставить на своїй нивці кам’яний хрест (який, до речі, і донині стоїть у Русові). У трагедії героя твору по краплі зібрано горе тисяч емігрантів, долею яких переймався письменник. Не раз проводжаючи на Краківському вокзалі земляків у далеку Америку, він постійно бачив опухлі від плачу очі, спечені губи, чув захриплі від стогону голоси.

За мотивами цього твору видатний режисер Леонід Осика в 1968 р. на Київській кіностудії імені О. Довженка зняв фільм «Камінний хрест», який увійшов у скарбницю найвизначніших українських кіношедеврів.

 2. Опрацюйте сюжет новели.  

 


3. Запишіть в зошит образи-символи новели.


4. Прочитайте і запишіть ознаки експресіонізму новели "Камінний хрест" В. Стефаника.

Художній напрям, стиль «Камінний хрест»: модернізм, експресіонізм. Експресіонізм виявляється у дослідженні сенсу страждання, відчуття болю, які спонукають людину до пізнання суті свого існування; також в емоційній загостреності зображуваного, напруженому драматизмі ситуації.

                                                10.01.2023 р.

Тема уроку: "Життєвий і творчий шлях Василя Стефаника"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, інформацію про життєвий і творчий шлях Василя Стефаника.

Василь Стефаник 
(1871-1936) 
Майстер психологічної новели 
  •  Народився 14 травня 1871 року в селі Русів Івано-Франківської області в сім’ї заможного селянина. 
  •  Навчався у Снятинській міській школі, потім у польських гімназіях у Коломиї та Дрогобичі. Був виключений з Коломийської гімназії через участь у «Покутській трійці». По закінченні Дрогобицької гімназії вступив до медичного факультету Краківського університету. 
  • У 1904 р. одружився на дочці священика Ользі Гаморак, мав трьох синів. 1908–1918 працює послом австрійського парламенту.
  • В. Стефаник — один із представників «Покутської трійці» (умовне об’єднання трьох українських письменників: Василя Стефаника, Леся Мартовича та Марка Черемшини). Назва походить від регіону, оскільки усі троє були з Покуття.  
  • Літературну діяльність В. Стефаник розпочав поезіями в прозі (1896-1898 рр.). Перша збірка В. Стефаника «Синя книжечка» (1899 р.). Пізніше виходили книги новел «Камінний хрест» (1900 р.), «Дорога» (1901 р.), «Моє слово» (1905 р.), «Земля» (1926 р.). Шанувальники творчості митця називали його, за висловом Марка Черемшини, «поетом мужицької розпуки».
  • Помер 7 грудня 1936 року.
2. Запишіть паспорт новели В. Стефаника "Камінний хрест"

                                     

Домашнє завдання: прослухайте новелу Василя Стефаника "Камінний хрест"

                                                     22.12.2022 р.

Тема уроку: "Характеристика образів-персонажів у "Valse melancolique" ("Меланхолійний вальс") Ольги Кобилянської"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Сьогодні нам потрібно охарактеризувати героїнь новели Ольги Кобилянської "Valse melancolique" ("Меланхолійний вальс")".



                                                15.12.2022 р.

Тема уроку: "Образи нових жінок-інтелектуалок: талановитої піаністки Софії, аристократичної Марти, пристрасної і вольової художниці Ганнусі у "Valse melancolique" ("Меланхолійний вальс")"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Сьогодні нам потрібно опрацювати та записати паспорт новели Ольги Кобилянської "Valse melancolique" ("Меланхолійний вальс")".

2. Прослухайте переказ  новели Ольги Кобилянської "Valse melancolique" ("Меланхолійний вальс")".

3. Виконайте самостійну роботу за творчістю Ольги Кобилянської.

                     https://forms.gle/pA4FYqoCDRNtXii66

                                                14.12.2022 р.

Тема уроку: "Автобіографізм «Іmpromtu phantasie» («Фантазія-експромт»). Становлення особистості, цілеспрямованої  й цілісної натури. Образ ліричної героїні новели-роздуму"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Сьогодні нам потрібно опрацювати та записати особливості новели Ольги Кобилянської «Іmpromtu phantasie».

Літературний рід: епос

Жанр: новела (сама авторка визначила як нарис).

Тема: зображення тонкої пристрасної натури жінки, її життєлюбності та глибокого духовного світу, сповненого почуттів.

Ідея: утвердження думки про усвідомлення жінкою свого місця у світі та її права бути щасливою в усій повноті.

Назва є алюзією на відомий ноктюрн "Impomtu" Ф.Шопена, улюбленого композитора О.Кобилянської.

Сюжет: 

Експозиція: розповідь авторки про героїню.

Зав’язка: маленька героїня упіймала коня, що зірвався з прив’язі.

Розвиток дії: розповідь про те, як переїжджий стройник налагоджував фортепіано у її родичів.

Кульмінація: виконання стройником “Фантазії-експромт” Шопена, сльози маленької героїні. Стройник бере з героїні обіцянку грати цю мелодію тільки тоді, коли стане зовсім дорослою, після двадцятиріччя.

Розв’язка: Героїня подорослішала, але так і не навчилась грати на фортепіано. Зате, коли вона чує музику, то “готова вмирати. Стаю тоді божевільно-відважна, стаю велика, погорджуюча, любляча… Що й залежить на мені, коли лиш музику чую!..”.

2. Прослухайте аудіоверсію новели Ольги Кобилянської «Іmpromtu phantasie».


                                            08.12.2022 р.

Тема уроку: "Життя і творчість Ольги Кобилянської"


1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Сьогодні нам потрібно опрацювати життєвий і творчий шлях Ольги Кобилянської. За допомогою відео запишіть КОРОТКО основні факти біографії письменниці.
                                  


                                              05.12.2022 р.

Тема уроку: "Образи й символи повісті "Тіні забутих предків" М. Коцюбинського. Образи Івана та Марічки як втілення романтичної ідеї незнищенності кохання"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Сьогодні нам потрібно опрацювати образи повісті "Тіні забутих предків" Михайла Коцюбинського. 






2. Виконайте тестові завдання на знання змісту повісті Михайла Коцюбинського "Тіні забутих предків"

https://forms.gle/mSVi8i8SxKs9TLy49

                                            01.12.2022 р.

Тема уроку: "М. Коцюбинський. Повість "Тіні забутих предків""

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Сьогодні нам потрібно опрацювати особливості повісті "Тіні забутих предків" Михайла Коцюбинського. За допомогою відео ознайомтеся з історією створення твору, його назвою, темою та ідеєю, запишіть цю інформацію в зошит.


 Домашнє завдання: прочитати повість "Тіні забутих предків" М. Коцюбинського або прослухайте переказ

Також можна переглянути кінофільм


24.11.2022 р.

Тема уроку: "Життя і творчість М. Коцюбинського. Психологічна новела "Intermezzo"".

1. Запишіть дату та тему уроку, законспектуйте коротко про життєвий і творчий шлях Михайла Коцюбинського.

  • М. Коцюбинського називали Сонцепоклонником. 
  • Він відомий в українській літературі як письменник – імпресіоніст (що в перекладі з фр. означає “враження”).
  • Народився 17 вересня 1864 у Вінниці у родині чиновника.
  • Навчався в Барській початковій школі (1875 — 1876), Шаргородському духовному училищі (1876 — 1880).
  • У 1886–1889 він дає приватні уроки і продовжує навчатися самостійно, а 1891-го, склавши іспит екстерном при Вінницькому реальному училищі на народного учителя, працює репетитором.
  • Почав друкуватися в 1890 р. — львівський дитячий журнал «Дзвінок» опублікував його вірш «Наша хатка».
  • 1898 переїхав у Чернігів, де займав посаду діловода при земській управі.
  • Помер 25 квітня 1913 року в Чернігові.

2. Крім біографії М. Коцюбинського нам ще потрібно ознайомитися з його психологічною новелою "Intermezzo". Запишіть у зошит аналіз цієї новели.

3. УВАЖНО прочитайте інформацію про назву і жанр твору "Intermezzo".

Домашнє завдання: прослухати аудіокнигу "Intermezzo".

  


                                                  22.11.2022 р.

Тема уроку: "Контрольна робота "Театр корифеїв". Творчість І.Карпенка-Карого та Івана Франка"

Шановні учні!
Сьогодні у вас контрольна робота з теми "Театр корифеїв". Творчість І.Карпенка-Карого та Івана Франка"
 
Алгоритм роботи
1. Перейдіть за посиланням
https://forms.gle/Ayza7ZeK1GXtPyBF6
2. Виконайте тестові завдання.
3. Натисніть кнопку "Надіслати".
4. Відповіді чекаю до 23:00 25.11.2022 р.

У разі невиконання контрольної роботи оцінка за тему не буде виставлена!!!!!




Немає коментарів:

Дописати коментар