Мова - духовне багатство народу. В. Сухомлинський

ДН "УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА" ( гр. 32)

                                            ІІІ курс

                                            17.11.2021 р. 

Тема уроку: "В. Діброва "Андріївський узвіз""

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, КОРОТКО про Володимира Діброву.

Народився 11 серпня 1951 у місті Донецьку. Вчився у Київському університеті імені Тараса Шевченка на факультеті романо-германської філології, відділ перекладачів (1968—1973).  У 1985—1988 — аспірант Інституту літератури ім. Т.Шевченка АНУ. Дебютувавши наприкінці «перестройки» двома книжками в офіційному друці («Тексти з назвами і без назв», 1990; «Пісні Бітлз», 1991), він одразу став одним із найпопулярніших українських прозаїків, перекладеним у Німеччині, Польщі, Угорщині, Шотландії, США, Канаді. Нагороджений премією ім. Миколи Лукаша. Від 1994 року живе й працює в США, викладає в Українському науковому інституті Гарвардського університету.

2007 року - роман «Андріївський узвіз» переміг на третьому конкурсі «Книга року Бі-Бі-Сі».



2. Прочитайте анотацію.
АНОТАЦІЯ
Це – «роман-подорож» сучасного українського письменника Володимира Діброви. На початку твору його головний герой, потрапивши на свято міста, піднімається Андріївським узвозом. Там він опиняється в критичній ситуації, непритомніє і ніби подорожує в бік дитинства.
Він робить п´ять зупинок у ключових моментах свого життя, де ще раз переживає кохання й хворобу, стає свідком суспільних змін, просувається по службі, робить ті самі помилки й перші дитячі кроки у пізнанні світу. Цього разу він бачить та розуміє все, але нічого не може змінити. А ще він дізнається, що в його житті була таємниця, про яку він, виявляється, знав, починаючи із п´яти років. Ця таємниця ніколи не залишала його, особливо в ситуаціях небезпеки та скрути. Події цієї подорожі охоплюють 1948 - 2002 роки й відбуваються на тлі Андріївського узвозу – вулиці, яка            з´єднує низ міста з верхом, дитинство героя – зі зрілістю, скороминуще – із вічним. Роман «Андріївський узвіз» розрахований не лише на шанувальників рідного слова, але й на всіх, хто звик читати.
3. Прочитайте стислий сюжет книги.
У «Андріївському узвозі» 54-річного чоловіка зі смаком і досвідом, чоловіка, який відчував при ходьбі кожен м’яз свого тіла, який дослужився до посади проректора, раптово хапає інсульт. Оскільки держава прирівняла науковців до держслужбовців, пенсія в чоловіка має бути не найгіршою. Проте це його чомусь не радує. У нього є донька, дружина, два зяті — колишній і актуальний – обидва талановиті поети.
У чоловіка намічається внук, якого назвуть на честь діда. І це найсвітліший момент роману. У чоловіка є друг-ректор, з яким він розсварився через кляту ректорку, і коханка, яка брутально кидає чоловіка, бо виходить заміж за іноземця. Через відкоша, отриманого від останньої коханки, у чоловіка й стався інсульт. На щастя, після лікування йому милостиво повернули всі досі паралізовані частини тіла. Після такого дива герой повернувся не тільки в лоно родини, а й у лоно церкви.
На святі міста, що традиційно відбувається на Андріївському узвозі, із чоловіком стався другий інсульт. У коматозному стані він мандрує в потойбіччя. Виринаючи із потойбіччя й потрапляючи в реальність, чоловік бачить обличчя дружини, осяяне любов’ю, в якому збіглися початок і кінець. Він розуміє — йому вибачили.

Домашнє завдання: прочитати стислий переказ роману В.Діброви "Андріївський узвіз"

https://www.ukrlib.com.ua/styslo/printit.php?tid=17856


                                          10.11.2021 р. 

Тема уроку: "Провідні мотиви поезії Оксани Забужко"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, КОРОТКО про Оксану Забужко.




2. Виразно прочитайте вірш "Рядок з автобіографії".

3. Запишіть в зошит аналіз цієї поезії

Основна думка твору – дотримання етичного ідеалу духовного аристократизму, служіння вивищенню України та своєї нації, збереження родовідної пам’яті.
Ідея – возвеличення в узагальненому образі своїх предків моральних чеснот українців: патріотизму, вірності, честі, оспівування духовного багатства рідного народу.

Вірш «Рядок з автобіографії» — яскравий приклад постмодерної літератури. У творі наявні алюзії (натяки, перегуки) на відомі сюжети літератури попередніх епох. О. Забужко засвідчує гордість за своїх предків.  У вірші «Рядок з автобіографії» мисткиня акцентує на важливості генетично успадкованої козацько-шляхетської культури, що, наче «нить основи / Крізь віки однієї сім’ї», залишає «від батька до сина / Честь у спадок — як білу кість!». Утрата родової пам’яті (шляхетського козацько-лицарського духу) авторка розцінює як зраду, поразку, бо це веде до колоніальної ганьби, національно-історичної катастрофи. Емоційна напруга твору зростає від строфи до строфи, досягаючи свого апогею в рядках: «Мої предки були народом — / Тим народом, якого нема», що сприймаються як висновок про велич українського народу.
4. Виконайте тестові завдання за посиланням


                            26.10.2021 р. 

Тема уроку: "О. Ірванець "До французького шансоньє""

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, КОРОТКО про Олександра Ірванця.

2. Виразно прочитайте вірш "До французького шансоньє".

Це є поезiя найвища,
Це є найвища простота,
Коли передаються вiршi,
Як поцiлунки — з уст в уста.
Твоï пiснi легкi i свiтлi
(ïх так сприймають слухачi),
Та пам'ятай — у цьому свiтi
Є свистуни i стукачi.
А ти — гiтара, гiлка з дерева,
I ти сьогоднi на кону.
Скажи, кому твоя заревана
Душа потрiбна, ну, кому?..
Вдягайся модно, лайся модно,
Та час вiд часу пригадай,
Як слухав дзвона Квазiмодо
В глухонiмому Нотр-Дам.
Вiн припадав до дзвона тiлом,
Вiн разом з ним лiтав, лiтав...
О, скiльки тих, якi хотiли
Тiлами битися в тiла,
А язиками лiзли в душi...
Я й сам колись таким грiшив.
Пiснi, мов кошенят задушених,
В зубах по вулицях носив.
Душа повiльно прозорiла
Все по ночах.
А по очах
Боляче вдарило прозрiння:
Про що кричав?
Кому кричав?..
Є вуха, що, немов корою,
Укритi суєтнiстю змiн.
Хай серцем слухають i кров'ю,
Як Квазiмодо слухав дзвiн!..
3. Уважно опрацюйте критичний матеріал.


4. Запишіть в зошит паспорт твору
Домашнє завдання: визначити усі художні засоби поезії Олександра Ірванця "До французького шансоньє"

                               ІІ курс

01.04.2021 р.

Тема уроку: "Контрольна робота "Літературне "шістдесятництво". Митець і суспільство. Стоїчна українська поезія"

Шановні учні!
Сьогодні у вас контрольна робота з теми "Літературне "шістдесятництво". Митець і суспільство. Стоїчна українська поезія".
 
Алгоритм роботи
1. Перейдіть за посиланням
2. Виконайте тестові завдання.
3. Натисніть кнопку "Надіслати".
4. Відповіді чекаю до  05.04.2021 р.

Критерії оцінювання
Всього за правильне виконання тестових завдань можна отримати 24 бали. Після закінчення тестів кількість своїх правильних відповідей поділіть на 2 і дізнаєтесь оцінку за контрольну роботу.

У разі невиконання контрольної роботи оцінка за тему не буде виставлена!!!!!

Роботу надсилайте ЛИШЕ 1 РАЗ!
Зараховується ЛИШЕ перша оцінка!


                                            31.03.2021 р. (2 уроки)

Тема уроку: "Поезія Стуса – зразок «стоїчної» поезії у світовій ліриці («Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…», "Господи, гніву пречистого...")"

   1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. На попередньому уроці ви опрацьвували біографію Василя Стуса. Сьогодні ознайомимося з його поезією «Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…». УВАЖНО прочитайте поезію.

2. Попрацюймо з невідомими словами.



3. В зошит запишіть аналіз поезії Василя Стуса «Крізь сотні сумнівів я йду до тебе…».

  4. Уважно прочитайте наступну поезію Василя Стуса "Господи, гніву пречистого" 


 
5. В зошит запишіть аналіз цієї поезії.


6. Виконайте тестові завдання.

https://forms.gle/qoVD22w1AXrUprJx9

Домашнє завдання: вивчити напам'ять 1 поезію В. Стуса (на вибір)

29.03.2021 р.

Тема уроку: "Василь Стус. Загальний огляд творчості"
1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, прочитайте біографію  Василя Стуса, ДУЖЕ КОРОТКО запишіть основні відомості про поета.
 


2. Перегляньте коротеньке відео про загибель В. Стуса.



29.03.2021 р.
Тема уроку: "Характеристика образу Марусі Чурай"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. На попередньому уроці ви  ознайомилися з поезіями Ліни Костенко та її історичним романом  "Маруся Чурай". Перевіримо ваші знання виконанням тестових завдань.

                      https://forms.gle/bLHJRYqzccr3zqZ8A

                                   

2. Прочитайте на картинках інформацію про Марусю Чурай, в зошит КОРОТКО  запишіть  характеристику цього образу.


     26.03.2021 р.
Тема уроку: "Ліна Костенко. Історичний роман у віршах "Маруся Чурай"(2 уроки)

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Перегляньте відео про історичний роман у віршах "Маруся Чурай".


2. Користуючись інформацією з відео, КОРОТКО запишіть про особливості цього роману (жанр, тема, ідея, композиція).

Домашнє завдання: прочитайте історичний роман у віршах "Маруся Чурай" Ліни Костенко або прослухайте його аудіоверсію.


                                                    26.03.2021 р.

Тема уроку: "Поетична творчість Ліни Костенко"
1. Запишіть дату та тему уроку. Ви продовжуєте вивчати творчість Ліни Костенко. УВАЖНО прочитайте поезію "Хай буде легко. Дотиком пера...".

2. Запишіть аналіз поезії "Хай буде легко. Дотиком пера..."



3. УВАЖНО прочитайте поезію Ліни Костенко "Недумано, негадано..."

4. Запишіть аналіз поезії "Недумано, негадано"

5. Самостійно проаналізуйте поезію Ліни Костенко "По сей день Посейдон посідає свій трон"

Домашнє завдання: вивчити напам'ять поезію 
Ліни Костенко (на вибір).



                                             22.01.2021 р.
Тема уроку: "Загальнолюдські мотиви і гуманістичні цінності поеми в прозі «Поза межами болю» Осипа Тярунського"

Шановні учні!

На попередньому уроці ми ознайомилися із творчістю Осипа Турянського, українського письменника, який жив, працював і творив художнє українське літературне слово в умовах бездержавності. А ще пережив жахіття Першої світової війни. Полон. Практично смерть – і воскресіння …з-поза меж болю. Що допомогло письменникові перемогти смерть, що зумовило його про це написати автобіографічний твір,  що взагалі людині допомагає залишатися людиною, долаючи труднощі і навіть смерть, дізнаємося на сьогоднішньому уроці.
Демонстрація буктрейлера « Поза межами болю» Осипа Турянського



Ви ознайомилися із текстом повісті. Письмово дайте відповіді на наступні питання:
  • Чи є на війні місце моральним цінностям чи все-таки перемагає сила, гроші, біологічні інстинкти? 
  • Які гуманні вчинки здійснили герої твору?
Проблемне запитання: Які істини відкрив для вас О.Турянський і його герої ?
Орієнтовні відповіді запишіть у зошит
Людина живе, доки є надія.
Сім'я – опора, джерело енергії,сили.
У слабкому тілі може бути сильний дух.
Треба вміти прощати.
За будь-яких обставин людина має залишатись людиною.
Гроші-папір, є речі набагато цінніші.
Життя – найбільша цінність.
Сила мистецтва-безмежна.

Домашнє завдання: виконати тестові завдання "Життя і творчість Осипа Турянського"

https://forms.gle/ZCVD2zXRjCPPdT8J9                  

                                                                                                                                                                 21.01.2021 р.

Тема уроку: "Осип Турянський. Поема у прозі "Поза межами болю""

1. Запишіть тему уроку, перегляньте відео, СТИСЛО запишіть основні відомості про Осипа Турянського та його твір "Поза межами болю".


Домашнє завдання: прочитати поему в прозі "Поза межами болю" О. Турянського.

 ІІ семестр 2020-2021 н.р.

                                                 19.01.2021 р.


Тема уроку: "Поєднання язичницьких мотивів із християнськими («Різдво» Б. -І. Антонич)"
1. Запишіть дату та тему уроку. Ви продовжуєте вивчати творчість Б.-І. Антонича. УВАЖНО прочитайте поезію "Різдво".


2. Запишіть аналіз цієї поезії з картинок.

Домашнє завдання: вивчити напам'ять поезію 
Б.-І. Антонича "Різдво".

21.12.2020 р.

Тема уроку: "Богдан-Ігор Антонич. «Зелена Євангелія» – нерозривна єдність природи і людини, ідея життєствердження"
1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, прочитайте біографію  Богдана-Ігоря Антонича, запишіть основні відомості про поета.

2. Прочитайте поезію Б. -І. Антонича "Зелена Євангелія"





Для закріплення вивченого матеріалу виконайте 
самостійну роботу, 
перейшовши за посиланням 

14.12.2020 р.
Тема уроку: "Розвиток української літератури в Західній Україні до 1939 р."

Перегляньте інформацію на презентації та 
коротенько законспектуйте



Домашнє завдання: заповнити таблицю на основі інформації, вказаної в презентації

07.12 - 11.12 - очне навчання

04.12.2020 р.

Тема уроку: "Микола Куліш. Сатирична комедія "Мина Мазайло"".

1. Законспектуйте коротко про життєвий і творчий шлях Миколи Куліша.

Микола Гурович Куліш  (1892-1937) 

Народився 6 грудня 1892р. у с. Чаплинці у родині батрака-селянина. Рано втратив батьків. Навчався в Олешківському міському училищі та в чоловічій гімназії. Із притулку забрала родина Невелів. Закохався у Антоніну Невель та згодом одружився на ній. 1913р. — написав першу п’єсу «На рыбной ловле». Навчався у Новоросійському університеті, але був мобілізований до царської армії. У 1915р. тяжко поранено під Смоленськом. У 1918р. організував «Просвіту» в Олешках і почав писати роман «Трохим Леміш». За часів революції симпатизував соціалістичній партії. Стає відомим завдяки постановці драми «97» Г. Юрою. З 1925р. поринає у літературну творчість. Спочатку член «Гарту», потім стає президентом ВАПЛІТЕ. Редагує журнали «Червоний шлях» і «Літературний ярмарок». Член «Політфронту» та очолює УТОДІК (Українське товариство драматургів і композиторів). У літературній дискусії поділяє позицію Хвильового. У 1927-1933р. він, знаний драматург, починає розчаровуватись у новій владі, співпрацює з театром Леся Курбаса «Березіль». 1934р. — звинувачено в буржуазному націоналізмі та ув'язнено на 10 років, хоча і був тяжко хворий туберкульозом. В період з 27 жовтня по 3 листопада 1937р. розстріляли в урочищі Сандармох.   

Твори: 

- 1913р. - перша п’єса «На рыбной ловле» 

- 1918р. - роман «Трохим Леміш» 

- 1924р. -  драма «97» 

- 1925р. - перша комедія «Отак загинув Гуска» 

- 1927р. - п’єса  «Народний Малахій» 

- 1928р. - комедія «Мина Мазайло» 

- 1929р. - драма «Патетична соната» 

- 1932р. - драма «Маклена Граса»

Микола Куліш належить до митців "розстріляного відродження".

2. Законспектуйте коротко про особливості твору М. Куліша "Мина Мазайло".


Домашнє завдання: прочитати сатиричну комедію Миколи Куліша "Мина Мазайло".


30.11.2020 р.


Тема уроку: "Контрольна робота "Прозове розмаїття"

Шановні учні!
Сьогодні у вас контрольна робота з теми "Прозове розмаїття".
 Алгоритм роботи
1. Перейдіть за посиланням
2. Виконайте тестові завдання.
3. Натисніть кнопку "Надіслати".
4. Відповіді чекаю до 23:00 30.11.2020 р.

У разі невиконання контрольної роботи оцінка за тему не буде виставлена!!!!!

Роботу надсилайте ЛИШЕ 1 РАЗ!


27.11.2020 р.

Тема уроку: "Остап Вишня. Усмішка "Сом""

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, інформацію про усмішку "Сом" Остапа Вишні.

Автор: Остап Вишня
Рік: 1953
Літературний рід: епос
Жанр: усмішка
Тема: гумористична розповідь про сома, що жив у річці Оскіл і міг з'їсти гусака, гімалайського ведмедя і навіть парового катера.
Головна ідея: виховання любові до природи.
Композиція: 4 частини.
1 частина - читача запрошують побувати на річці Оскіл і помилуватися краєвидами.
2 частина - дід Панас застерігає туристів бути обережними біля ковбані, в якій живе сом.
3 частина - розповідь про сома, який тягав за собою паровий катер.
4 частина - розповідь героя-оповідача про те, чим живляться соми і як їх ловити.
У гуморесці "Сом", як і у всіх "Мисливських усмішках", Остап Вишня широко використав гротеск та гіперболу, контраст між справжнім і вигаданим, змішування ліричного, сатиричного й фантастичного.
Дід Панас - знавець безлічі мисливських вигадок і побрехеньок, але разом з тим щирий любитель й охоронець природи.

2. Прослухайте аудіоверсію усмішки "Сом" Остапа Вишні

                                         

3.  Виконайте тестові завдання

                       https://forms.gle/D4QQiBt4d3edXLYa6

                                                

                                                   23.11.2020 р.

Тема уроку: "Трагічна творча доля українського гумориста Остапа Вишні, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки" 

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Перегляньте відео про трагічну творчу долю українського гумориста Остапа Вишні.


2. 
Запишіть в зошит інформацію про Остапа Вишню  та його гумореску  "Моя автобіографія".

Домашнє завдання: прочитати гумореску Остапа Вишні "Моя автобіографія" або прослухати аудіокнигу


           20.11.2020 р.

Тема уроку: "Характеристика образів роману Валер'яна Підмогильного "Місто"" 

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Опрацюйте особливості роману "Місто", запишіть паспорт цього твору та епіграфи.


2. Ознайомтеся з основними образами роману "Місто".


3. Виконайте тестові завдання за змістом роману "Місто".

                                          16. 11.2020 р.

Тема уроку: "Життєвий шлях, трагічна загибель Валер`яна Підмогильного. Автор інтелектуально-психологічної прози, перекладач" 

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. За допомогою відео опрацюйте біографію Валер`яна Підмогильного, КОРОТКО запишіть основні факти біографії письменника.


Домашнє завдання: прочитати роман Підмогильного "Місто" або прослухати короткий переказ цього роману



  09.11.2020 р.

Тема уроку: "Неоромантичні герої То-Ма-Кі, Режисер, Сев, Тайях та їх прототипи, модерністські образи Міста, Моря" 

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Пригадайте з матеріалу попереднього уроку героїв і прототипів роману "Майстер корабля" Ю. Яновського. До кожного прототипу запишіть героя з роману.

2. Запишіть в зошит інформацію з картинки.

3. Виконайте тестові завдання на знання змісту роману "Майстер корабля Ю. Яновського".

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSczLdpetc5zaGuWXC7sXZp2b7t5Ng__ems4m-wyhW1pmlhVlA/viewform


02.11.2020 р.

Тема уроку: "Творча біографія Ю. Яновського, новаторство художньої форми («Майстер корабля»)" 

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. За допомогою відео опрацюйте біографію Юрія Яновського.


2. За допомогою презентації опрацюйте та запишіть особливості автобіографічного мариністичного роману Юрія Яновського "Майстер корабля".

Домашнє завдання: прочитати роман Ю. Яновського "Майстер корабля" або прослухайте короткий переказ роману 


 26.10.2020 р.

Тема уроку: "«Я (Романтика)» – новела про добро і зло в житті та в душі"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. За допомогою відео пригадаймо матеріал попереднього уроку, а саме: біографію М. Хвильвого та основні особливості його новели "Я (Романтика)". 


2. Виконайте тестові завдання для закріплення матеріалу 

за посиланням 

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSe6k7AAkqv5TUNC0AH8aRbj3mOUefRsGyFKB-oL2rRWe9xTPg/viewform


                                             19.10.2020 р.

Тема уроку: "Прозове розмаїття. Нові теми, проблеми. Життєвий і творчий шлях М. Хвильового"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку, перегляньте відео про М. Хвильового, запишіть основні відомості про нього.




Домашнє завдання: прочитати новелу "Я (Романтика)"              М. Хвильового.


Немає коментарів:

Дописати коментар