Підручник для дистанційного навчання
з української літератури для групи № 23
30.03.2020 р.
Тема уроку: "Поетична творчість поетів Хмельниччини"
"Я вдячний своїм батькам за те, що з’явився на світ, живу, виокремлюю красу, сприймаю світло, що маю можливість чути багатоголосий світ і разом з тим ділитися власними набутками"
Тема уроку: "Проблема готовності українського суспільства бути українським (на прикладі позиції, поведінки дійових осіб)".
26.03.2020 р.
Тема уроку: "Микола Куліш. Сатирична комедія «Мина Мазайло». "
23.03.2020 р.
19.03.2020 р.
Автор: Остап Вишня
Рік: 1953
Літературний рід: епос
Жанр: усмішка
Тема: гумористична розповідь про сома, що жив у річці Оскіл і міг з'їсти гусака, гімалайського ведмедя і навіть парового катера.
Головна ідея: виховання любові до природи.
Композиція: 4 частини.
1 частина - читача запрошують побувати на річці Оскіл і помилуватися краєвидами.
2 частина - дід Панас застерігає туристів бути обережними біля ковбані, в якій живе сом.
3 частина - розповідь про сома, який тягав за собою паровий катер.
4 частина - розповідь героя-оповідача про те, як живляться соми і як їх ловити.
У гуморесці "Сом" як і у всіх "Мисливських усмішках" О. Вишня широко використав гротеск та гіперболу, контраст між справжнім і вигаданим, змішування ліричного, сатиричного й фантастичного.
Дід Панас - знавець безлічі мисливських вигадок і побрехеньок, але разом з тим щирий любитель й охоронець природи.
06.04.2020 р.
Тема уроку: "Контрольна робота "Прозове розмаїття. Модерна драматургія"" (останній урок)
Алгоритм роботи
1. Перейдіть за посиланням
2. Вкажіть прізвище та ім'я, виконайте тести. Будьте уважні.
3. Натисніть кнопку "Надіслати".
30.03.2020 р.
Сьогодні на уроці ми познайомимось з творчістю прекрасного поета Хмельниччини
Миколи Чевелюка
"Я вдячний своїм батькам за те, що з’явився на світ, живу, виокремлюю красу, сприймаю світло, що маю можливість чути багатоголосий світ і разом з тим ділитися власними набутками"
Законспектуйте коротеньку інформацію про поета
Микола Чевелюк народився на Хмельниччині в с. Ліски Білогірського району, але більшу частину життя прожив у смт Гриців Шепетівського району. 35 років працював заступником директора з навчально-виховної роботи та викладав фізику у Грицівській ЗОШ І-ІІІ ступенів. Наразі живе у м.Хмельницькому.
Перегляньте відео про творчість М. Чевелюка
Домашнє завдання: підготуватись до написання контрольної роботи (повторити М. Хвильовий "Я(Романтика)", Ю. Яновський "Майстер корабля", В. Підмогильний "Місто", Остап Вишня "Моя автобіографія", "Сом", М. Куліш "Мина Мазайло").
30.03.2020 р.
30.03.2020 р.
Тема уроку: "Проблема готовності українського суспільства бути українським (на прикладі позиції, поведінки дійових осіб)".
Для початку перевіримо ваше знання твору М. Куліша "Мина Мазайло", виконавши самостійну роботу
Друга половина 20-х років була сповнена різних політичних подій, щоб не двозначно охарактеризувати історичний відрізок часу, який відображено у п’єсі Куліша «Мина Мазайло» давайте звернемося до мови документів: В. Чубарь у квітні 1926 року на сесії ЦВК СРСР сказав: «Я заявляю со всей ответственностью, что у нас русский язык так же общепринят, как и украинский, но надо добиться того, чтобы, когда в учреждение приходит крестьянин, знающий родной язык, ему ответили на том языке, который он понимает…»
Українізація – це низка адміністративних заходів, спрямованих на підтримку та функціонування української мови.
Свою комедію М.Куліш писав на живому матеріалі, який давав процес українізації, запроваджуваної у 20-х роках. Дружина М.Куліша зазначає що ще працюючи над своїм «Миною», Микола якось зайшов до загсу і там прочитав список змінених прізвищ. Між іншими там було прізвище Гімненко, змінене на Алмазов. Це його так розсмішило, що він вирішив вставити цей епізод у п’єсу.»
Специфіка п’єси в тому, що жоден із персонажів не може сприйматися серйозно. Всі вони ніби вихоплені з життя, але відірвані від багатовікової національної культури свого народу.
Мина Мазайло – малорос - кар’єрист. Мина, сам того не підозрюючи, продемонстрував три типи чиновників, показавши, що жоден з них не готовий до українізації.
Мазайлиха і Рина – інтриганки, які вважають українізацію непотрібною. Проблеми вирішують чужими руками.
Мокій закоханий лише у мову, тому українізація поверхова. Захоплення українською мовою робить Мокія відірваним від життя. Він ніби не живе, а грається в життя. Такий патріотизм не витримає випробування.
Дядько Тарас – анахронічний націоналіст.
Тьотя Мотя із Курська має великодержавницькі погляди зрусифікованої людини.
Домашнє завдання: прочитати ст. 121-125 в підр. О. Авраменка для 11 класу.
Тема уроку: "Микола Куліш. Сатирична комедія «Мина Мазайло». "
1. Законспектуйте коротко про життєвий і творчий шлях М. Куліша.
Микола Гурович Куліш (1892-1937)
Народився 6 грудня 1892р. у с. Чаплинці у родині батрака-селянина. Рано втратив батьків. Навчався в Олешківському міському училищі та в чоловічій гімназії. Із притулку забрала родина Невелів. Закохався у Антоніну Невель та згодом одружився на ній. 1913р. — написав першу п’єсу «На рыбной ловле». Навчався у Новоросійському університеті, але був мобілізований до царської армії. У 1915р. тяжко поранено під Смоленськом. У 1918р. організував «Просвіту» в Олешках і почав писати роман «Трохим Леміш». За часів революції симпатизував соціалістичній партії. У 1919р. стає членом Дніпровського політвиконкому й завідувачем управління народної освіти. Стає відомим завдяки постановці драми «97» Г. Юрою. З 1925р. поринає у літературну творчість. Спочатку член «Гарту», потім стає президентом ВАПЛІТЕ. Редагує журнали «Червоний шлях» і «Літературний ярмарок». Член «Політфронту» та очолює УТОДІК (Українське товариство драматургів і композиторів). У літературній дискусії поділяє позицію Хвильового. У 1927-1933р. він, знаний драматург, починає розчаровуватись у новій владі, співпрацює з театром Леся Курбаса «Березіль». 1934р. — звинувачено в буржуазному націоналізмі. Присудила до 10 років ув’язнення на Соловках, хоча і був тяжко хворий туберкульозом. В період з 27 жовтня по 3 листопада 1937р. розстріляли в урочищі Сандармох.
Твори:
- 1913р. перша п’єса «На рыбной ловле»
- 1918р. роман «Трохим Леміш»
- 1924р. драма «97»
- 1925р. перша комедія «Отак загинув Гуска»
- 1927р. п’єса «Народний Малахій»
- 1928р. комедія «Мина Мазайло»
- 1929р. драма «Патетична соната»
- 1932р. драма «Маклена Граса»
Микола Куліш належить до митців "розстріляного відродження"
2. Законспектуйте коротко про особливості твору М. Куліша "Мина Мазайло".
Домашнє завдання: прочитати сатиричну комедію М. Куліша "Мина Мазайло"(можна послухати аудіокнигу).
Аудіокнига "Мина Мазайло"
23.03.2020 р.
Тема уроку: "Розвиток національного театру («Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І.Франка), драматургії 1920−1930 рр. "
Зробіть конспект поданого нижче матеріалу
Зробіть конспект поданого нижче матеріалу
На початку 20-х рр. XX ст. діяло 74 професійні театри. Професійний театр 20-30-х рр. XX ст. розвивався за двома напрямками, які умовно можна окреслити як «психологічний» та «експериментальний». «Психологічний» мимоволі асоціювався з театром імені І.Франка, керованим Гнатом Юрою, а «експериментальний» – з театром «Березіль», який очолював Лесь Курбас. Театр «Березіль» був заснований 31 березня 1922 р. навколо групи акторів колишнього «Молодого театру» (створений в 1918). Назва походить від першого місяця весни - березня. Працював 1922-1926 рр. у Києві, а в 1926-1933рр - у Харкові. Лесь Курбас намагався створити так званий «театр дії», який на відміну від «психологічного» театру спирався на активну позицію глядача.
Подивіться відео про Леся Курбаса
Домашнє завдання: законспектувати поданий вище матеріал, прочитати ст. 117-119 у підручнику О. Авраменка "Українська література" для 11 класу.
19.03.2020 р.
Тема уроку: "Остап Вишня. Усмішка "Сом""
Автор: Остап Вишня
Рік: 1953
Літературний рід: епос
Жанр: усмішка
Тема: гумористична розповідь про сома, що жив у річці Оскіл і міг з'їсти гусака, гімалайського ведмедя і навіть парового катера.
Головна ідея: виховання любові до природи.
Композиція: 4 частини.
1 частина - читача запрошують побувати на річці Оскіл і помилуватися краєвидами.
2 частина - дід Панас застерігає туристів бути обережними біля ковбані, в якій живе сом.
3 частина - розповідь про сома, який тягав за собою паровий катер.
4 частина - розповідь героя-оповідача про те, як живляться соми і як їх ловити.
У гуморесці "Сом" як і у всіх "Мисливських усмішках" О. Вишня широко використав гротеск та гіперболу, контраст між справжнім і вигаданим, змішування ліричного, сатиричного й фантастичного.
Дід Панас - знавець безлічі мисливських вигадок і побрехеньок, але разом з тим щирий любитель й охоронець природи.
Аудіоверсія усмішки "Сом" Остапа Вишні
Домашнє завдання: законспектувати поданий вище матеріал, прочитати ст. 101-103 у підручнику О. Авраменка "Українська література" для 11 класу.
Немає коментарів:
Дописати коментар