Мова - духовне багатство народу. В. Сухомлинський

ДН "Українська література" (гр. № 23)

Підручник для дистанційного навчання
з української літератури для групи № 23

06.04.2020 р.

Тема уроку: "Контрольна робота "Прозове розмаїття. Модерна драматургія"" (останній урок)

Алгоритм роботи


1Перейдіть за посиланням

2. Вкажіть прізвище та ім'я, виконайте тести. Будьте уважні.

3. Натисніть кнопку "Надіслати".

30.03.2020 р.
Тема уроку: "Поетична творчість поетів Хмельниччини"

Сьогодні на уроці ми познайомимось з творчістю прекрасного поета Хмельниччини
Миколи Чевелюка


"Я вдячний своїм батькам за те, що з’явився на світ, живу, виокремлюю красу, сприймаю світло, що маю можливість чути багатоголосий світ і разом з тим ділитися власними набутками"


Законспектуйте коротеньку інформацію про поета
Микола Чевелюк народився на Хмельниччині в с. Ліски Білогірського району, але більшу частину життя прожив у смт Гриців Шепетівського району. 35 років працював заступником директора з навчально-виховної роботи та викладав фізику у Грицівській ЗОШ І-ІІІ ступенів. Наразі живе у м.Хмельницькому.
Перегляньте відео про творчість М. Чевелюка

Домашнє завдання: підготуватись до написання контрольної роботи (повторити М. Хвильовий "Я(Романтика)", Ю. Яновський "Майстер корабля", В. Підмогильний "Місто", Остап Вишня "Моя автобіографія", "Сом", М. Куліш "Мина Мазайло").


30.03.2020 р.

Тема уроку: "Проблема готовності українського суспільства бути українським (на прикладі позиції, поведінки дійових осіб)".

Для початку перевіримо ваше знання твору                         М. Куліша "Мина Мазайло", виконавши самостійну роботу 

Друга половина 20-х років була сповнена різних політичних подій, щоб не двозначно охарактеризувати історичний відрізок часу, який відображено у п’єсі Куліша «Мина Мазайло» давайте звернемося до мови документів: В. Чубарь у квітні 1926 року на сесії ЦВК СРСР сказав: «Я заявляю со всей ответственностью, что у нас русский язык так же общепринят, как и украинский, но надо добиться того, чтобы, когда в учреждение приходит крестьянин, знающий родной язык, ему ответили на том языке, который он понимает…»
 Українізація – це низка адміністративних заходів, спрямованих на підтримку та функціонування української мови.

Свою комедію М.Куліш писав на живому матеріалі, який давав процес українізації, запроваджуваної у 20-х роках. Дружина М.Куліша зазначає що ще працюючи над своїм «Миною», Микола якось зайшов до загсу і там прочитав список змінених прізвищ. Між іншими там було прізвище Гімненко, змінене на Алмазов. Це його так розсмішило, що він вирішив вставити цей епізод у п’єсу.»
Специфіка п’єси в тому, що жоден із персонажів не може сприйматися серйозно. Всі вони ніби вихоплені з життя, але відірвані від багатовікової національної культури свого народу.
Мина Мазайло – малорос - кар’єрист. Мина, сам того не підозрюючи, продемонстрував три типи чиновників, показавши, що жоден з них не готовий до українізації.
Мазайлиха і Рина – інтриганки, які вважають українізацію непотрібною. Проблеми вирішують чужими руками.
Мокій закоханий лише у мову, тому українізація поверхова. Захоплення українською мовою робить Мокія відірваним від життя. Він ніби не живе, а грається в життя. Такий патріотизм не витримає випробування.
Дядько Тарас – анахронічний націоналіст.
Тьотя Мотя із Курська має великодержавницькі погляди зрусифікованої людини.

Домашнє завдання: прочитати ст. 121-125 в підр. О. Авраменка для 11 класу.


26.03.2020 р.
Тема уроку: "Микола Куліш. Сатирична комедія «Мина Мазайло». "


1. Законспектуйте коротко про життєвий і творчий шлях М. Куліша.

Микола Гурович Куліш  (1892-1937) 

Народився 6 грудня 1892р. у с. Чаплинці у родині батрака-селянина. Рано втратив батьків. Навчався в Олешківському міському училищі та в чоловічій гімназії. Із притулку забрала родина Невелів. Закохався у Антоніну Невель та згодом одружився на ній. 1913р. — написав першу п’єсу «На рыбной ловле». Навчався у Новоросійському університеті, але був мобілізований до царської армії. У 1915р. тяжко поранено під Смоленськом. У 1918р. організував «Просвіту» в Олешках і почав писати роман «Трохим Леміш». За часів революції симпатизував соціалістичній партії. У 1919р. стає членом Дніпровського політвиконкому й завідувачем управління народної освіти. Стає відомим завдяки постановці драми «97» Г. Юрою. З 1925р. поринає у літературну творчість. Спочатку член «Гарту», потім стає президентом ВАПЛІТЕ. Редагує журнали «Червоний шлях» і «Літературний ярмарок». Член «Політфронту» та очолює УТОДІК (Українське товариство драматургів і композиторів). У літературній дискусії поділяє позицію Хвильового. У 1927-1933р. він, знаний драматург, починає розчаровуватись у новій владі, співпрацює з театром Леся Курбаса «Березіль». 1934р. — звинувачено в буржуазному націоналізмі. Присудила до 10 років ув’язнення  на Соловках, хоча і був тяжко хворий туберкульозом. В період з 27 жовтня по 3 листопада 1937р. розстріляли в урочищі Сандармох.   
Твори: 
- 1913р. перша п’єса «На рыбной ловле» 
- 1918р. роман «Трохим Леміш» 
- 1924р. драма «97» 
- 1925р. перша комедія «Отак загинув Гуска» 
- 1927р. п’єса  «Народний Малахій» 
- 1928р. комедія «Мина Мазайло» 
- 1929р. драма «Патетична соната» 
- 1932р. драма «Маклена Граса»

Микола Куліш належить до митців "розстріляного відродження"



2. Законспектуйте коротко про особливості твору М. Куліша "Мина Мазайло".

Домашнє завдання: прочитати сатиричну комедію М. Куліша "Мина Мазайло"(можна послухати аудіокнигу).


Аудіокнига "Мина Мазайло"




23.03.2020 р.


Тема уроку: "Розвиток національного театру («Березіль» Леся Курбаса, Харківський театр ім. І.Франка), драматургії 1920−1930 рр. "

Зробіть конспект поданого нижче матеріалу
На початку 20-х рр. XX ст. діяло 74 професійні театри. Професійний театр 20-30-х рр. XX ст. розвивався за двома напрямками, які умовно можна окреслити як «психологічний» та «експериментальний». «Психологічний» мимоволі асоціювався з театром імені І.Франка, керованим Гнатом Юрою, а «експериментальний» – з театром «Березіль», який очолював Лесь Курбас. Театр «Березіль» був заснований 31 березня 1922 р. навколо групи акторів колишнього «Молодого театру» (створений в 1918). Назва походить від першого місяця весни - березня. Працював 1922-1926 рр. у Києві, а в 1926-1933рр - у Харкові. Лесь Курбас намагався створити так званий «театр дії», який на відміну від «психологічного» театру спирався на активну позицію глядача. 
         Подивіться відео про Леся Курбаса


Домашнє завдання: законспектувати поданий вище матеріал, прочитати ст. 117-119 у підручнику О. Авраменка "Українська література" для 11 класу.



19.03.2020 р.
Тема уроку: "Остап Вишня. Усмішка "Сом""

Автор: Остап Вишня
Рік: 1953
Літературний рід: епос
Жанр: усмішка
Тема: гумористична розповідь про сома, що жив у річці Оскіл і міг з'їсти гусака, гімалайського ведмедя і навіть парового катера.
Головна ідея: виховання любові до природи.
Композиція: 4 частини.
1 частина - читача запрошують побувати на річці Оскіл і помилуватися краєвидами.
2 частина - дід Панас застерігає туристів бути обережними біля ковбані, в якій живе сом.
3 частина - розповідь про сома, який тягав за собою паровий катер.
4 частина - розповідь героя-оповідача про те, як живляться соми і як їх ловити.
У гуморесці "Сом" як і у всіх "Мисливських усмішках" О. Вишня широко використав гротеск та гіперболу, контраст між справжнім і вигаданим, змішування ліричного, сатиричного й фантастичного.
Дід Панас - знавець безлічі мисливських вигадок і побрехеньок, але разом з тим щирий любитель й охоронець природи.


Аудіоверсія усмішки "Сом" Остапа Вишні

Домашнє завдання: законспектувати поданий вище матеріал, прочитати ст. 101-103 у підручнику О. Авраменка "Українська література" для 11 класу.













Немає коментарів:

Дописати коментар