Мова - духовне багатство народу. В. Сухомлинський

УЛ (№13) 2024/2025

                                                    03.03.2025 

Тема уроку: " Альманах "З-над хмар і з долин". Угрупування "Молода муза". "Нова" драма на межі століть"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Сьогодні ми розпочинаємо вивчення нової теми "Образне слово поетичного модернізму". Для початку УВАЖНО перегляньте відео. 


2. Запишіть в зошит інформацію.

Угрупування "Молода муза"

  • „Молода муза” — літературне угруповання українських письменників, що  діяло у Львові протягом 1906-1909 рр. як клуб літераторів. 
  • До нього входили: Михайло Яцків, Петро Карманський, Василь Пачовський, Богдан Лепкий, Степан Чарнецький, Сидір Твердохліб,  Остап Луцький.
  • „Молодомузівці” запровадили й активно експлуатували деякі нові теми: утечу від життя, оспівування смерті, самотності, зображення нічного життя великих міст, артистичної богеми, культ підсвідомих видінь.  

Альманах «З-над хмар і з долин” 

  • Альманах «З-над хмар і з долин” упорядкував і видав Микола Вороний 1903 р. в Одесі. 
  • Зміст – твори поетів і прозаїків Галичини, Буковини та Наддніпрянщини кінці ХІХ-початку ХХ століть. 
  • Тенденція доробків часопису: письменство має бути вільним, національним, стояти на засадах естетизму та досконалості.
  • Надання переваги творам з життя сучасної інтелігенції, а також на теми соціальні, психологічні, історичні.
  •  Активно друкувались у часописі: Леся Українка, Іван Франко, Микола Вороний, Осип Маковей, Павло Грабовський (поезія), Михайло Коцюбинський, Гнат Хоткевич, Ольга Кобилянська (прозові твори).

                 Драматургія на рубежі ХІХ-ХХ століть мала такі риси:

  •  з’являються нові стильові ознаки;
  •  розширюється коло жанрових форм;
  • утілюються різні типи художнього мислення (романтизм, натуралізм, реалізм, неоромантизм, символізм, імпресіонізм, експресіонізм);
  • активне створення професійних труп;
  • орієнтування на кращі зразки української класичної драми;
  • запозичення принципів нової європейської драми;
  • збагачення репертуару, професійний підхід до постановок;
  • тенденції до художнього психологізму («Украдене щастя» І. Франка);
  • новий тип героя – герой-інтелігент;
  • поява поетичної (ліричної) драми (Олександр Олесь, Леся Українка);
  • поетична образність, художня умовність;
  • створення драм з відкритим фіналом та великою кількістю символів.

                                                  26.02.2025

Тема уроку: Контрольна робота "Модерна українська проза""

Шановні учні!
Сьогодні вам потрібно виконати контрольну роботу з теми "Модерна українська проза".
 
Алгоритм роботи
1. Перейдіть за посиланням

2. Виконайте тестові завдання.
3. Натисніть кнопку "Надіслати".

У разі невиконання контрольної роботи оцінка за тему не буде виставлена!!!!!


                                                 24.02.2025 

Тема уроку: "Образ панни Мусі - уілення ідеї вічної жіночності і краси"

1. Запишіть в зошит дату і тему уроку. Сьогодні нам потрібно охарактеризувати символічний образ панни Мусі з новели    В. Винниченка «Момент». 

  • На попередньому уроці ми дивилися короткометражний фільм-екранізацію за новелою Володимира Винниченко "Момент" (режисер Олександра Тесленко). Кому потрібно пригадати зміст, перегляньте ЩЕ РАЗ, будь ласка.

Фільм-екранізація "Момент"

  • Далі перевіримо ваше знання змісту цієї новели. 

Тести за змістом новели Володимира Винниченка 

"Момент" (гр. 13)

2. Запишіть в зошит цитатну характеристику панни.


Немає коментарів:

Дописати коментар