Мова - духовне багатство народу. В. Сухомлинський

ЗН "Українська мова" (№11)

                                                   15.01.2024 р.

Тема уроку: "Орфоепічна помилка. Орфоепічний словник. Поняття милозвучності. Чергування у-в, і-й як засіб милозвучності"

Шановні учні!
Ми з вами розпочинаємо вивчення теми "Орфоепічна норма".

1. Записуйте  дату і тему уроку, інформацію про орфоепію, орфоепічні норми, орфоепічну помилку та милозвучність.

  • Орфоепія — розділ науки про мову, який вивчає систему норм єдиної вимови, властивої літературній мові. 
  • Орфоепічні норми — це правильна вимова окремого звука, поєднань звуків; правильне наголошення слова та логічне виділення слова в реченні; правильне інтонування речення.
  • Наслідком порушення орфоепічної норми літературної мови є орфоепічна помилка.
  • Орфоепічний  словник  містить  інформацію щодо правильної вимови слів та їх граматичних форм, подає зразки нормативної вимови голосних і приголосних звуків у словах.
  • Милозвучність, або евфонія, — уникання складного для вимови нагромадження звуків. Говорити милозвучно — невід’ємна прикмета української мови.

2. УВАЖНО прочитайте інформацію на картинках.


3. Виконайте вправи та тестові завдання


                                         12.01.2024 р.

Тема уроку: "Контрольне есе "Кого можна назвати патріотом рідної землі?""

Шановні учні!
Сьогодні вам потрібно написати контрольне есе "Кого можна назвати патріотом рідної землі?"
1. Пригадаймо особливості написання есе. 
 
2. Підпишіть  подвійні листочки в лінію таким чином:
Контрольне есе
Кого можна назвати патріотом рідної землі?
учня (учениці) 11 групи
Грицівського ВПУ №38
Прізвище та ім'я в родовому відмінку
3. Розгорніть листочок і запишіть текст свого есе обсягом до 2 сторінок.        

4. Приклад есе:

Я вважаю, що патріот – це людина, яка любить свою Батьківщину, готова її захищати в найважчі часи, стояти за неї до кінця, і навіть віддати своє життя.
Під час війни рівень патріотизму в нашій країні тільки зростає. Навіть маленькі дітки тепер розуміють, що ніде та ніхто їх так не чекає, як вдома на рідній землі. Україна – це земля, де живуть сильні і сміливі чоловіки, віддані і сильні духом жінки, де прапор має два кольори світу – небесний та сонячний. Мені навіть іноді здається, що у такої нації, як українці, патріотизм вроджений.
Найкращим прикладом патріотизму для мене є наші письменники: Тарас Григорович Шевченко, Іван Якович Франко, Леся Українка. Вони не побоялися сказати правду, жертвували своєю волею, але не дивлячись на це, все одно говорили тільки правду. Я вважаю, таким і повинен бути справжній патріот. Найбільша шана Шевченку, адже його балади, поеми та вірші здебільшого й випромінюють любов до рідної землі й ненависть до ворога.
Зараз український народ робить усе для того, щоб жити у вільній країні, як і завжди робив. Бути патріотом – це підтримувати співгромадян та їхні ініціативи у покращенні життя народу. Бути патріотом – це шанувати природу і її багатство у своїй країні. Бути патріотом – це означає мати національну гордість.
Отже, я вважаю, що справжнім патріотом можна називати того, хто по – справжньому любить свою Батьківщину, щасливий тому, що народився саме в цій країні і ніде інде, робить все для її процвітання та щасливого майбутнього.


                                               08.01.2024 р.
Тема уроку: "Мовленнєвий вчинок. Мовленнєва подія"

Шановні учні!
Ми з вами продовжуємо вивчення теми "Практична риторика".
1. Записуйте в робочі зошити дату і тему уроку, інформацію про мовленнєвий вчинок та мовленнєву подію.
2. Виконайте завдання 6: прочитайте текст, письмово складіть рекламу до фільму "Сторожова застава"                    (до 70 слів).

                                                     07.11.2023 р.

Тема уроку: "Мовленнєва ситуація. Елементи мовленнєвої ситуації "
                                            Шановні учні!
Ми з вами продовжуємо вивчення теми "Практична риторика".
1. Записуйте в робочі зошити дату і тему уроку.
2. Опрацюйте теоретичний матеріал, випишіть з картинки лише інформацію, виділену ЖИРНИМ шрифтом, та елементи мовленнєвої ситуації.

3. Виконайте завдання 6 (А).

                  Чекаю на роботи в приватні повідомлення. 


Немає коментарів:

Дописати коментар